Styrken i det lokale - Bredsgaard er din Maskinforretning nu og i fremtiden!

Hos Bredsgaard servicerer vi kunder både hjemme og ude. Siden 2012 har Bredsgaard bla. serviceret mellem 70-80 mejetærsker og snittere om året.

Værkstedet er motoren i vores forretning

Idéen hos CLAAS forhandleren Bredsgaard A/S i Kjellerup er ikke at være enten-eller. De er ikke enten et rullende værksted eller et værksted på en fast adresse. Men de er både-og. Derfor har de i 2019 valgt at udvide både deres værksted med hundredvis af kvadratmeter og tilføjet fem nye CLAAS servicevogne samt en CLAAS servicelastbil til servicetruppen, så de kan imødekomme kundernes både små, store, kortvarige og længerevarende reparationer.

Hos Bredsgaard A/S går det stærkt. Tilbage i 2011 varslede de daværende Bredsgaard-ejere lukning, indtil Bent Hansen og Ivan Tang bød ind. De byggede det hele op på deres måde og var overbeviste om, at værkstedet skulle være motoren i deres forretning – og det blev den.

”Værkstedet er vores motorrum, som driver nye kunder til forretningen pga. den gode service til den rigtige pris”, fortæller Ivan Tang, administrerende direktør, som også fortæller om deres tanke med at udvide værkstedet. ”Vi har valgt at udvide vores nuværende areal under tag med næsten en fordobling, fordi vi tror på, at kunden stadig gerne vil have et sted at kunne aflevere sin maskine til reparation og ikke kun benytte sig af et rullende værksted. Vores tanke er ikke at være enten-eller, altså at man enten er et rullende værksted eller et værksted – det er både-og”, fortæller Ivan Tang. Det er ikke kun ønsket om at være både-og, som har ledt til udvidelsen, det bunder også i ønsket om at få mere plads og bedre faciliteter for både medarbejdere og kunder.

Manglende plads
”Vores oprindelige værksted er fra 1979, som vi har shinet op med det udstyr, som skal bruges i dag – luft, vand, varme, værktøj og diverse andre ting, men problemet for os er plads. CLAAS maskinerne bliver større, vores egenproduktion vokser, og der kommer flere kunder ind – så vi er klemt. Formålet med at udvide værkstedet er både at kunne tage flere reparationer ind, men også give vores medarbejdere de bedste vilkår at arbejde under”, fortæller Ivan Tang og ejeren Bent Hansen stemmer i.

”For kunden betyder vores udvidelse, at der vil være en mere effektiv arbejdsgang; deres maskiner kan stå indenfor, og der vil være en optimering af reparationsprocessen. Det gør det også muligt for montøren at blive ved maskinen fra start til slut, når han først går i gang. Så det er for kundens skyld, men særligt også for, at vores montører har et godt arbejdsmiljø” fortæller Bent Hansen om Bredsgaards nye værkstedsudvidelse.

Der er også tænkt over, hvad både de nye og gamle kvadratmeter skal bruges til. ”Tanken er, at det nye værksted bliver finmekanik, hvor de nye og brugte maskiner skal samles og klargøres. Derudover skal der laves motorreparationer, hydraulik og gearkasser. Det gamle værksted bliver svejs og olie – det mere beskidte værksted. Med den nye bygning, vi har købt, har vi også fået en masse lagerplads til vores nye og brugte maskiner, som er udenfor sæson, så de kan stå under tag med varme og isolering, så de ikke tager skade”, forklarer Bent Hansen, som udover at være ejer af Bredsgaard også fungerer som værkfører og daglig leder for 12 medarbejdere på værkstedet.

Fra telthal til 2500 kvm. værksted
Bent og Ivan havde slet ikke troet, at en sådan udvidelse ville være en mulighed, men en tilfældig snak med naboen endte i køb af nabogrunden med bygninger – og dermed blev udvidelsen en realitet.

”Mange ting sker ved tilfældigheder, og det gjorde vores udvidelse også. Vi har i længere tid ønsket at udvide, men vores placering gør, at vi er omkranset af andre virksomheder. Derfor startede vi med at købe en telthal, som vi ville sætte op, og det skulle naturligvis lige vendes med naboen. Vores nabo fortalte, at han faktisk gerne ville flytte og udvide sin egen forretning, hvilket vakte vores interesse, og i løbet af en uge havde vi købt det hele og kunne pr. 1. november starte vores renovering, så det passede til vores forhold. Nu har vi udvidet vores nuværende 1100 kvm. med 2500 kvm. værksted og udstillings-/opbevaringshal til ikke-sæson varer”, fortæller Ivan Tang og tilføjer, at udvidelsen ikke kun gælder kvadratmeter, men også en opdatering af vognparken til værkstedet.

Service hjemme og ude
Hos Bredsgaard servicerer de både kunderne på værkstedet i Kjellerup, men også ude af huset. Siden 2012 har Bredsgaard haft mellem 70-80 mejetærskereftersyn om året, hvoraf syv ud af de ti eftersyn foregår hos kunden.

Med et eftersyn fra Bredsgaard A/S får du følgende fordele:

  • Hurtig service og backup fra værksted og reservedelslager i høstsæsonen.
    Vi tæller ventetiden i minutter – ikke timer
  • Høj prioritet i høstsæsonen 2019.
  • Grundig gennemgang af din maskine af erfarne montører
  • Udfaktureret timeløn: KUN 470 kr. pr. time (på værkstedet og ude ved dig) I tidsrummet kl.07.30-16.00 (man-fredag)
  • Ingen udetillægs gebyr
  • Kørsel & forsikring: 4,90 kr. pr kilometer
  • Ingen tilkaldsvagt gebyr.
  • Ingen IT /måleværktøjstillæg
  • Ingen omkostninger til servicevogn

Ovenstående er ex. moms

”Der er meget diskussion i branchen om, hvorvidt man skal have et fast eller rullende værksted. Nogle mener jo, at det er enten-eller. Her siger vi både-og”, fortæller Ivan Tang, der netop har været med til at købe fem nye servicevogne plus en servicelastbil hjem, så medarbejderne ikke kun er opgraderet på adressen i Kjellerup, men også når de kører ud til kunden.

”Det er vigtigt for os at give kunderne den rigtige service - uanset om det er, når de køber eller skal have service på en maskine. Filosofien her i huset er sund fornuft; hvis kunden får den rigtige hjælp, når de har brug for det, og får det til den rigtige pris, kommer kunden igen”, fortæller Ivan Tang.

Den bløde maskinhandler
Udover at det hos Bredsgaard er vigtigt, at kunderne føler sig godt tilpas, når de kommer på visit, er det også vigtigt, at medarbejderne har det godt.

”Vi vil gerne være den bløde maskinhandler – den, der har den sociale profil og sørger for, at folk har det godt. Vi tror på, at man skal rose og interessere sig for sine medarbejdere og deres familie”, fortæller Ivan Tang om virksomheden, der er meget familiær på flere måder.

Bredsgaard er en familieejet virksomhed med 28 medarbejdere ansat. Ivan Tang og Bent Hansen er svogre. Ivans kone, Pia, der er søster til Bent samt Bent og Pias forældre er også en del af virksomheden.

”Vores mål for fremtiden er fortsat at være en solid privatejet virksomhed. Det betyder meget for os, at vi selv kan bestemme, hvad vi gør, fortæller Ivan Tang, og fortsætter: ”dermed er huset her også privat CLAAS forhandler, og det er et vigtigt punkt for os, som vi vil blive ved med. Vi er jo stadig unge, så vi har tænkt os at fortsætte med Bredsgaard mange år endnu”.